کتابخانه علوی

یوسف آباد

کتابخانه علوی

یوسف آباد

بایگانی
جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۵۰ ق.ظ

سلطانیه در گذر تاریخ

سلطانیه در گذر تاریخ

نویسنده: محمد ملکی

ناشر : دانش زنجان

 

این کتاب در440صفحه و در دو بخش نگاشته شده است .در بخش اول کتاب سعی بر آن شده تا یک تحلیل مختصر از مختصات سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی دوره ایلخانی با تمرکز بر محوریت شهر سلطانیه ارائه شود و در ادامه بحث با عنایت به منابع تاریخی متعدد جایگاه سلطانیه در ادوار مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

 دربخش دوم که مختص سده اخیر است موقعیت جغرافیایی و طبیعی سلطانیه ، چگونگی و زمان استقرار نهادهای عمومی و مناسبات اقتصادی و اجتماعی و آداب و رسوم مردم سلطانیه و...ارائه شده است .

سخنان نویسنده درباره این کتاب :

ملکی، با اشاره به طرح آداب و سنن مردم سلطانیه می‌افزاید: بنا به علاقه ذاتی هر انسانی به زادگاه خود، من نیز تصمیم گرفتم کتابی جامع و کامل درخصوص سلطانیه تدوین نمایم.

به همین دلیل بیش از چهار سال به تحقیق و مطالعه منابع منتشر شده درخصوص سلطانیه پرداختم. همچنین برای دستیابی بهتر به آداب و رسوم مردم سلطانیه، تحقیقاتی میدانی نیز در این باره به انجام رساندم.
ملکی، تعداد منابع موردنظر خود را برای تدوین این کتاب، 87 کتاب عنوان می‌کند و می‌افزاید: برای مطالعه بیشتر خوانندگان سفرنامه‌های موجود از سیاحان در آخر هر بخش گنجانده شده است.

۹۹/۱۲/۲۲
فرزانه نصیری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی